Als je iets verkoopt, doe je marketing. Dat is vrijwel onvermijdelijk, want mensen moeten wel weten wat jij doet of verkoopt, waar en hoe. Klanten komen niet aanwaaien, helemaal niet in een tijdperk waarin iedereen elk kanaal kan inzetten voor marketing en communicatie, en waarin we een vette informatie ‘overload’ hebben.
De een gaat dit makkelijker af dan de ander. Voor veel ondernemers is het een doorn in het oog; het kost teveel tijd, maakt je vooral gefrustreerd en die resultaten? Tja, die waren nou ook niet echt wat je verwachtte.
Vanaf dat punt kun je twee kanten op. De eerste is om het uit te besteden. Daar schreef ik eerder al dit blog over. Het scheelt je veel tijd en gedoe, maar vraagt ook een investering en niemand lukt het om 100% jouw unieke verhaal door te vertalen. Een andere optie is om het zelf te doen, maar dan op een manier die bij jou past. Human Design kan marketing voor jou vele malen makkelijker én succesvoller maken!
Wat is Human Design?
Human Design is een ‘new age’ praktijk die je veel zelfinzicht geeft en is gebaseerd op jouw geboorteplaats, -datum en -tijd. Het is een combinatie van onder andere astrologie, kwantumfysica, kabbalah (Tree of Wisdom) en I-Ching. Het was Ra Uru Hu die het uiteindelijk vanuit Sedona in de VS vastlegde en deze theorie de wereld in bracht. Er zijn vijf typen; Manifestor, Manifesting Generator, Generator, Projector en Reflector. Je chart bestaat uit negen energiecentrums, waardoor jij weet hoe je jouw energie kunt inzetten. Daarnaast brengt deze je een persoonlijke strategie en een manier van beslissingen nemen. Als jij je chart volgt, kun jij in volle potentie floreren.
Jouw Human Design is een blauwdruk van wie jij bent als persoon. Je bewuste kant én onbewuste kant. Hoe jouw energie vloeit, waar jouw krachten en valkuilen liggen, hoe jij het beste leert, hoe jij het beste communiceert.. Stuk voor stuk delen die een grote rol (kunnen) spelen in je bedrijf!
Dit is waar het fout gaat
En dat is precies waar het fout gaat. We worden online doodgegooid met artikelen: “in 5 stappen naar de ideale contentstrategie”, “zo creëer je een perfecte Instagram feed”, “zo groei je naar 10K volgers”. Allereerst vraag ik me gigantisch af waar authentieke marketing in godsnaam is gebleven. Waar is dat merkverhaal dat verkoopt? Als jij allemaal gekke trucjes moet uithalen om je sales te halen, klopt er iets niet aan je plan. Maar dat is een ander verhaal.
Belangrijker; we moeten inzien dat deze algemene strategieën en manieren niet voor iedereen gelden. Een voorbeeldje; een van de centrums is de “Throat”, je keel dus. Deze geeft jouw energie voor communicatie weer. Als deze gedefinieerd is, dan ben jij heel goed in spreken en kun je vaak out of the blue beginnen met praten, zoals in een Instagram Story. Is deze niet gedefineerd, dan is communicatie voor jou veel lastiger. Een mail schrijven waar je over kunt nadenken kan dan veel beter werken.
Of nog zoiets; een Manifestor heeft een gouden energie. Het is niet die social media post die verkoopt, maar het is de energie. Als jij het idee hebt dat je binnen bepaalde kaders moet blijven op Instagram om een mooie feed te hebben, komt die energie niet tot z’n recht. Spontaniteit is key! Maar als je jezelf zo’n strict plan oplegt “omdat iedereen het doet”, sla je plank dus mis. Het gevolg is dat het je veelste veel energie kost en dat je inlevert op je eigen krachten.
Hoe je marketing volgens je Human Design doet
Hoe je dan precies jouw energietype gebruikt, is natuurlijk een wat langere adem. Ook dát is geen kant-en-klaar plan, dat is een kwestie van jouw Human Design volledig snappen en omarmen. Dat heeft tijd nodig.
Wel is er een simpele opstap, en daarover heb ik een e-guide geschreven. Dit ebook geeft je de basis om volgens jouw energietype te beginnen met het maken van je content. Als jij je afvraagt waarom content maken jou zoveel tijd en energie kost, is dit iets voor jou! Als je het idee hebt dat je teveel binnen ongeschreven kaders moet blijven, dan is dit iets voor jou! Twee havercappuccino’s voor een nieuwe manier van marketing. Go get it.
Ik ben heel benieuwd of jij je energietype al kent? Ben je er al actief mee bezig, of staat dat nog op je planning?
E-guide: Marketing volgens je Human Design
Ik neem je mee in de wereld van Human Design! Ik leg je uit wat het is en hoe je achter je energietype komt. Maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste.
In deze e-guide staan voor alle energietypes tips om je content creatie aan te pakken, zodat je in full alignment je marketing kunt gaan doen. Je krijgt ook een checklist. Kortom; je kunt direct ermee aan de slag!
Je investering? 13,99. Dat is niks in vergelijking met wat je kunt bereiken als je je unieke chart omarmt.
Comments
[…] In m’n business combineer ik Human Design veel met marketing & content. Meer weten daarover? Dan vind je dit blog interessant! […]