Waarschijnlijk word jij ook paranoia van het woord ‘millennial’. Ik ook, maar we kunnen er niet omheen. Ikzelf ben een rasechte millennial. Die echte digital native die altijd online is en altijd op zoek is naar nieuwe apps om eigen te maken.

Instagram is mijn kindje. Ik ben visueel ingesteld en vind het heerlijk om een paar uurtjes door foto’s te scrollen. Het inspireert me bizar veel. Met gebruik van de juiste hashtags zorg ik voor het grootst mogelijke bereik. Daarnaast is natuurlijk het onderhoud van je community belangrijk: wees niet alleen aanwezig, wees ook actief. Alleen dan bereik je een hoge betrokkenheid.

Dan is er natuurlijk Facebook. Hét kanaal waar eigenlijk iedereen wel op te vinden is. Een breder publiek kan bijna niet en dat is best tricky. Hoe zorg je dan namelijk dat je juist jouw doelgroep bereikt? Best simpel: met de juiste targeting en een analyse van wanneer je doelgroep aanwezig is brengt je al de eerste stappen. Daarna is het belangrijk dat je bericht goed ingestoken wordt en dat je bericht goed past in het algoritme van Facebook.

Tot slot zijn daar natuurlijk kanalen als Pinterest, Google+, Snapchat.. en alle platformen die er nog aan gaan komen. C’est ne pas de problem. En tot daar aan toe mijn Frans.

KvK: 69235996
Btw: NL223500665B01

Rianne van Baarsen – Freelance tekstschrijver, content marketeer,copywriter, redacteur, blogger in regio IJmond en Haarlem